maanantai 1. kesäkuuta 2015

Hiljaiselon päätös ja työharjoittelu

Maaliskuun lopusta lähtien olen elänyt blogin kanssa hiljaiseloa. Syynä tähän on työharjoittelu ja muut hommat. Työharjoittelu on nyt kuitenkin loppu, joten tästä pitäisi taas blogiaktiivisuuden lähteä nousuun. :)

Olin siis työharjoittelussa koulussa käsityöopettajan apulaisena. Pidin ajastani siellä tosi paljon. Oli hieman erilaista, mitä olin ehkä kuvitellut, mutta todella mukavaa silti. Välillä saatoin olla päivän jälkeen aivan poikki, jos oli ollut vähän turhan uuvuttavia oppilaita. ;)

Työharjoittelun alku meni hieman seuratessa ja opetellessa peruskoulun työtapoja näin ammattikoulun jälkeen. Pian kuitenkin rohkaistuin itsekin oppilaiden sekaan antamaan neuvoja. Pari viimeistä viikkoa on ollut todella kivoja, kun on huomannut oppilaidenkin tottuneen minuun.


Näyttöni oli virkkauksen opettaminen nelosluokkalaisille. Se meni todella hyvin, olen erittäin tyytyväinen. Suunnittelin myös pienen virkkaustyön, jota ei sitten päässytkään tekemään kuin yksi oppilas, johtuen aikataulumuutoksista.


Lisäksi virkkasin ysiluokkalaisten näytelmää varten huivin kotitöinä. Ei mitään erikoista, perus ketjusilmukkakolmiohuivi. Lanka oli jotain puuvilla-viskoosisekoitetta. Pääsin myös kasaamaan oppilaan kesken jättämää jakkua. Palaset olivat leikattuina ja tukikankaat valmiina, joten minulle jäi vain ompelu. Eikä jäänyt kuin yksi ylimääräinen pala, josta en keksinyt, mihin se kuului. :D Jakusta ei tullut otettua kuvaa.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti